SportyMamma

Har du lyst på en gøy permisjon?


Treningsgruppe for deg ønsker å være  en sporty mamma

Kom i form sammen med andre. Vi trener i små grupper og du får tett oppfølging.

Treningen passer fra tiden 6 uker etter fødsel.

Er du usikker på hvilke øvelser som en bra å gjøre etter fødsel?


Treningen er veiledet av naprapat Ina Barsnes. Ina har tatt fordypningskurs i trening i graviditet og etter fødsel. Mange av øvelsene kan gjøres sammen med mini og skaper god kontakt og tilknytning.

 Trening som gir deg:

  • Generell styrke
  • Kontakt med bekkenbunn- og dyp magemuskulatur.
  • Mobilitet og avspenning.
Image

Øvelser som hjelper deg i småbarnslivet.

Tid: Mandager 11:15 - 12:30
Pris: Klippekort
2 200,- for 12 klipp
1 190,- for 6 klipp


Ja, jeg vil være med

Inkluderer en gratis konsultasjon og undersøkelse av naprapat Ina Barsnes.  (45 min, verdi 650,-).

  • Du får konkrete tips til hverdagen.
  • Vi undersøker bekkenet og kontakten med dyp mage- og bekkenbunnsmuskulatur.
  • Du får øvelser tilpasset deg dersom du har smerter eller plager etter graviditet og fødsel.

Påmelding og mer informasjon

Smittevern

Vi tar smittevern på alvor og følger retningslinjene fra Folkehelseinstituttet. 

Vi har god plass til at du kan holde avstand til andre og god tilgang på antibac og håndvask.

Dyp mage- og bekkenbunnsmuskulatur



Image


LEKKASJE

I løpet av en graviditet og fødsel endrer elastisiteten seg i mage- og bekkenbunnsmuskulatur.  Det kan være vanskelig å få ordentlig kontakt med muskulaturen etter fødsel. Dette kan føre til dårlig kontroll ved trening og kan gi plager som smerter i rygg og bekken eller lekkasjer når du hopper eller løper.

TRENE UTEN SMERTER

Vi sjekker om du har delte magemuskler etter graviditet og hjelper deg å finne øvelser som er gode for deg. Vi tilpasser øvelsene slik at du kan trene uten smerter.


Styrke



Image

Kroppen endrer seg i løpet av en graviditet og hverdagen blir annerledes.

Man mister ofte styrke i setemuskulatur i løpet av graviditeten og dette er gode muskler å få trent opp igjen.

Amming og bæring krever sitt og vi trener muskler som hjelper deg å forebygger smerter i nakke og skuldre.



Avspenning og hvile



Image

Småbarnstiden kan være krevende. En ny hverdag og ofte mangel på søvn.

Stress og nye rutiner kan lett sette seg som spenninger i muskulaturen.

hvile er like viktig som trening. 

Vi fokuserer på avspenningsøvelser og teknikker som kan hjelpe deg i en hverdag med lite alenetid.


Ja, jeg vil være med. Hva gjør jeg nå?

Send meg en e-post.
Trykk på knappen under her og beskjeden kommer direkte til meg.

 
Har du spørsmål eller ting du lurer på er det bare å fyre løs.



Ta kontakt

Er du usikker?

Ta kontakt, så får du en gratis prøvetime.



Instruktør

Image

Ina Barsnes, 
Årest Naprapat 2018


Ina har jobbet som naprapat siden 2006 og har lang erfaring både med manuell behandling og trening.

Ina er opptatt av å inspirere til en bedre hverdag. Liker å lære bort hvordan små endringer i hverdagen kan gjøre en forskjell.

Tok kurser for gravide og oppfølging etter graviditet og fødsel i 2014.

Jobber mye med oppfølging en til en og i grupper.

Har selv en sønn på 1 1/2 og starter en ny hverdag med barnehagetilværelsen.